Hoe je aan een paginagrote publicatie komt

Hoe je aan een paginagrote publicatie komt

Hoe kom je aan een paginagrote publicatie? Elly den Harder volgde mijn workshop en had pr succes. Ik vroeg of ze openstond voor een interview en ze wilde.

Wie is Elly den Harder?

Dochter sinds 1962 | moeder van drie kinderen en oma van drie kleinkinderen | blik gericht op de ander | opgewekt en enthousiast | ondernemer met passie sinds 2000 | eigenaar van 2eBedrijf.

Hoe is Elly’s bedrijf, genaamd 2eBedrijf, ontstaan?

Mijn passie is ‘-eren’: organiseren, coördineren, beheren, notuleren, factureren, telefoneren, adviseren, communiceren , redigeren, faciliteren, (aan)leren, creëren, reflecteren, sorteren, combineren, presenteren, inspireren, recenseren, feliciteren, adresseren, archiveren, verifiëren, enzovoort …


Jennifer Delano is op mijn pad gekomen door de cursus GVL van CBMC. Zij heeft mij laten zien dat, wanneer je echt vooruit wilt komen, je iemand nodig hebt die jou dat zetje geeft en je ‘bij de les houdt’. Dat doet Jennifer simpelweg door een belletje of een appje. Vragen hoe het ermee staat. Dat waardeer ik en dat gunde ik mijn teamgenoten ook. Toen dacht ik: om mijn team te motiveren en te helpen bij public relations gaan we met de gehele groep een workshop bij Jennifer Delano / DelanoPR volgen.

Wat leverde het direct op?

Vooral heel veel plezier, inzichten en praktische tips over het maken van een persbericht en het antwoord op de vraag ‘Hoe komen we in de lokale media’?

Wat leverde het anderen op?

Het leverde mijn teamgenoten op dat zij gingen nadenken over manieren om in de media te komen, ook al denk je dat je de krant niets te bieden hebt. Een van mijn teamgenoten wist de krant te halen door een persbericht over de speeddate die zij ging houden. Een andere teamgenoot is door middel van social media gestart met het aanbieden van een LinkedIn-cursus.

Wat leverde het jou op?

Mij heeft de workshop vooral het inzicht opgeleverd dat pr een ‘jasje is dat je aandoet’. We zijn geneigd heel groots van media te denken, maar het is gewoon zeggen wat je doet. Dat inzicht is superbelangrijk voor me geweest en heeft mij het lef gegeven om samen met andere zakelijke dienstverleners een rondetafelgesprek aan te gaan voor het blad Het Ondernemersbelang. Heel spannend, maar ‘dat jasje’ hield me scherp en zat me lekker. Kortom: een dikke paginagrote publicatie waar ik met plezier op terugkijk.

Heb je reacties gehad?

Op social media zeker; heel veel respons! Zelfs iemand die mij een potentiële klant aanbracht. Het interview heeft mij positieve reacties opgeleverd, maar vooral positieve energie! Het zichtbaar worden begint duidelijk vruchten af te werpen.

Wat heb je ervan geleerd?

Moed verzameld en nog meer nagedacht over ‘wie ben ik?’ en ‘wie wil ik zijn?’. Geen Calimero-denken meer. Ook leerde ik dat wanneer je als team samen pr inzet om je bedrijf te promoten, je krachtiger uitstraalt dat je Samen Onderneemt en Samen Werkt.

Wat voor rol heeft pr nu gekregen?

Pr blijft voor mij een item waar ik in moet groeien, omdat ik van nature iemand ben die liever de ander op een hoger level brengt. Maar het is ook ‘over je eigen schaduw heen springen’ en laten zien wie jij zelf bent en wilt zijn! Wanneer je dat scherp ziet, geeft dat je veel meer zelfvertrouwen.

Wat ga je nu verder doen ter promotie?

De pers geregeld zoeken en via mijn socialmediakanalen krachtiger zeggen waar we voor staan, wat we doen en wie we zijn. Daarnaast ben ik binnenkort te gast bij het ZP-Netwerk in Hoofddorp, waar ik samen met mijn teamgenoot 2eBedrijf ga presenteren.

Meer weten over de aankomende workshop?

Bekijk onze Facebook updates of schrijf je in voor ons gratis Ebook.

Meer weten over Elly den Harder?
Ga naar haar website.