Vind ik stom-knop succesvol gelanceerd in de media

Vind ik stom-knop succesvol gelanceerd in de media

Vriendengroep en tevens creatief collectief Studio Underdogs uit Nederland maakte een tegenhanger van Facebook’s meest geliefde functionaliteit: de ‘Disslike’ mogelijkheid. Zelf waren ze al vroeg gestart met een stickercampagne. De creatieve enthousiastelingen ontwikkelden stickers met ‘Big Fucking Like!’ (BFL!) in het blauw en ‘Big Fucking Dislike!’ (BFD!) in het rood. De stickersets werden gratis verspreid via diverse kanalen. Deze zorgde voor aandacht vanuit handenvol landen uit alle hoeken van de wereld. Er werden in een ruime week tijd 50.000 stickers verspreid.

Media-aandacht door free publicity

Nu alleen nog de media aandacht. Er was geen betalende opdrachtgever voor de ontwikkeling van de Disslike-knop, daarmee werd een marketingcampagne uitgesloten. De keuze viel op free publicity. We kozen samen voor het eerste persbericht en introduceerden de ‘vind-ik-stom’-knop op Facebook aan de media. De media pakte dit fenomeen direct op. Vlak na de persrelease werd het gepubliceerd in de krant de Metro, Telegraaf, op internet sites zolas Nu.nl,  RTL en op verschillende radioshows kwam het onderwerp aan bod. Het blijven versturen van de stickers naar iedereen die zich enthousiast toonde zorgde voor likebility. Ook in België werd er publiciteit geworven in diverse media.

Om gebruik te maken van de publiciteit, pakte we elke google alert direct op. De links plaatsten we op de fanpage en persoonlijke Facebookpagina’s. Ook de printscreens publiceerden we op de bijbehorende fanpages. De media coverage zorgt ervoor dat bij het zoeken van ‘vind ik stom’ op google, je alleen maar bij Studio Underdogs uitkomt.

Ook deze klus laat zien dat alles valt en staat met een goede samenwerking!

Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!