Publiciteit meten in bereik en waarde: haal meer uit je publiciteit met deze acties
Publiciteit meten in bereik en waarde: haal meer uit je publiciteit met deze acties
DelanoPR introduceert een nieuwe service voor klanten: bij elke publiciteitscampagne meten we de online publiciteit. Deze metingen zijn tweeledig.
Meten waar er wordt gepubliceerd
We meten waar er precies is gepubliceerd. Op zowel blogs, in de media, op social media platforms… alles online wordt gezien en op een rij gezet.
Meten wat de waarde is van deze publiciteit
We meten wat precies de waarde is van deze publiciteit. Deze wordt bepaald naar aanleiding van de grootte, het soort media, de afzender én of deze helpt met de branding van het bedrijf.
PR meten in praktijk
De eerste vijf campagnes zijn al gemeten en hebben tot nu toe een waarde tussen 7 en 34 duizend euro aan nationale waarde. De toegevoegde waarde van PR toepassen is nog nooit zo praktisch geweest.
Meerdere updates per jaar
Twee maal per jaar krijgen de gegevens die de PR-waarde bepalen een update. Het gaat hier dan met name om de feitelijke cijfers, zoals advertentiekosten en vertoningen. Deze gegevens samen vormen uiteindelijk de advertentiewaarde van een bron. Naast de advertentiewaarde kijken we ook naar de context rond een campagne of merknaam. Hoe positiever of hoe groter de zichtbaarheid, hoe hoger de mediawaarde.
Waarom is het nodig om updates door te voeren?
Gegevens zoals vertoningen en advertentiekosten wijzigen continue. Vooral startende websites groeien in het begin erg hard en grote websites brengen vaak minimaal 1x per jaar nieuwe advertentietarieven uit. Vandaar dat we regelmatig een update doen van de advertentiewaardes. In de update nemen we ook nieuw toegevoegde websites mee, waardoor we ook hiervan weer een PR-waarde voor de berichten kunnen berekenen. Zo blijft het bestand up-to-date met de laatste gegevens. We blijven optimaliseren en vernieuwen, van Twitter tot Fashionchick, en zijn altijd in voor een nieuwe PR-uitdaging.
Bron: http://delanopr.nl/publiciteit-meten-in-bereik-en-in-waarde/
Zo kiest de media voor jou!
Ben jij klaar om te shinen met jouw expertise? In mijn online training Zo kiest de media voor jou leer je welke methodes voor directe publiciteit zorgen!
Je leert:
- hoe je de juiste media kiest, zodat jouw ideale klant je moeiteloos vindt;
- hoe je voor je eerste gratis mediapublicatie zorgt;
- en hoe jij je bedrijf én jezelf uniek maakt en je daarmee onderscheidt van de concurrent!
Ben jij klaar om dé expert te worden in jouw vakgebied?
JA! Vertel me meer over Zo kiest de media voor jou!
In deze vlog vertel ik meer over de kracht van goede pr. Ben je benieuwd wat publiciteit voor jou kan doen? Plan een vrijblijvend, gratis 15-minutengesprek in en informeer naar de mogelijkheden. Ik help je graag!