Pr zonder actie: zorg dat je deze pr-fouten voorkomt

Pr zonder actie: zorg dat je deze pr-fouten voorkomt

Pr zonder actie – Een maand geleden kwam er een groep vrouwen langs. Je maakt als publicrelationsbureau af en toe wat mee! Er was niemand met flinke pr-ervaring bij. Alleen één met een journalistieke achtergrond, maar haar plan was te gaan betalen om in haar eigen media te kunnen publiceren. Het doel was iedereen gepubliceerd te krijgen in de krant. Van Amsterdam tot Groningen – waar die krant zou publiceren maakte niet uit. We maakten een rondje en we kwamen op kleine openingsevents voor nieuwe bedrijven. Iemand die haar nationale franchisebereik bekend ging maken.

Daarna kwamen we bij mensen uit die wel pr wilden, maar die geen actie wilden ondernemen. Voor mij als pr-agent onbegrijpelijk. Iemand die best wat wilde organiseren, maar niets wilde vertellen over de kansen die je als ondernemer hebt wanneer je haar inhuurt. Of die klanten wilde bellen om te laten vertellen hoe geweldig zij haar werk deed. Iemand die wel een pr-actie wilde opzetten, maar niet alle sprekers wil aankondigen. Kortom: de kansen op deze actie als succesvolle pr-case verkleinen zich.

Zichtbaarheid kun je niet faken

Zichtbaarheid is niet iets wat je kunt faken. Zichtbaarheid moet je dóén! Het enige wat ik er nog van kon maken is dat zij iemand wordt die sprekers gaat regelen voor een event en zichzelf als organisatrice in de picture gaat spelen. Het wordt nooit de voorpagina of de titel, maar blijkbaar is een bijvermelding voor sommige mensen ook genoeg.

Welk event heb jij georganiseerd waarmee je de publiciteit haalde?
Of zoek je nog iets om op te pakken en publiciteit mee te scoren?

Gegarandeerde publiciteit met jouw persbericht?

Wil jij er zeker van zijn dat jouw persbericht voor resultaat zorgt? Ik help je graag. Samen schrijven we het perfecte persbericht en zorgen we ervoor dat het bij de juiste mensen terechtkomt.

Lees meer over het persbericht met gegarandeerde publicatie

In deze vlog vertel ik meer over de kracht van goede pr. Ben je benieuwd wat publiciteit voor jou kan doen? Plan een vrijblijvend, gratis 15-minutengesprek in en informeer naar de mogelijkheden.