Een voorbeeld van een succesvolle PR-actie zónder media-aandacht
Een voorbeeld van een succesvolle PR-actie zónder media-aandacht
Een succesvolle pr-actie zonder media-aandacht? Kan dat echt? Soms. Hieronder een voorbeeld.
PR-actie richting klanten in plaats van de media
Vorige week sprak ik Caroline van Special Secretary Service. Nadat we een PR-plan hebben gemaakt, contact ik haar om te vragen hoe het met de plannen was gegaan. Ze mailde dat ze geen media hebben benaderd, maar kozen voor een PR-actie richting hun klanten. De PR-actie werd aangekleed door middel van een Efficiency Event met hun klanten.
Klantcontact tijdens het Efficiency Event
Verder legt Caroline uit: ‘We hebben ze tijdens deze bijeenkomst een SWOT-analyse laten maken over onze service en daar zijn, naast alle complimenten, ook hele leuke ideeën naar voren gekomen, die we nu verder gaan uitwerken. Door allerlei omstandigheden zijn we niet aan het persbericht toegekomen, maar we zijn wel druk bezig met PR en gebruiken zeker een aantal van jouw tips! We hebben een Twitteraccount aangemaakt voor 3maal-S en zijn bezig met een Facebookpagina.’
Ik vind dit echt fantastisch om te horen. Het was ook een geslaagde PR-actie. Ze huurden in de Mariënhof in Amersfoort een zaal. Na het event hebben zij en de klanten een rondleiding gekregen en daarna hebben zij als einde van de PR-actie een borrel aangeboden in de wijnkelder. Ze hebben na de presentatie een SWOT-analyse laten invullen waar ook waardevolle elementen naar voren zijn gekomen.
Het resultaat van deze PR-actie
Wat heeft ze dit allemaal opgeleverd:
- klantencontact
- waardevolle informatie vanuit hun klanten waar zij op kunnen inspelen
Zo zie je: je hebt niet altijd media-aandacht nodig om een succesvolle PR-actie op te zetten.
Bekijk meer foto's van deze PR-actie op Facebook.
Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert
Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!
- Ontdek dé 7 redenen waarom de concurrent wel in de media komt en jij niet.
- Volg mijn online training: Zo kiest de media voor jou!
- Gegarandeerd zichtbaar in de media met jouw persbericht? Laat mij je helpen!
- Eerst even bellen? Plan een gratis 15-minutengesprek in.