Promotie van apps: 4 tips
Promotie van apps: 4 tips
Promotie van apps. Het ondergeschoven kindje wanneer je een gemiddelde appbouwer spreekt. Tijdens Appril gaf ik een paar workshops en ook hier kwam ik mensen tegen die klakkeloos hun app online hadden gegooid en later dachten: misschien had ik iets moeten promoten. Ik heb veel apps voorbij zien komen de afgelopen jaren en de promotie ervan hoor je van tevoren in te richten. In deze blog deel ik 4 tips voor de promotie van apps.
1. Mond-tot-mondreclame
Mond-tot-mondreclame. Nog steeds is dit de beste start van de eerste promotie. Natuurlijk zijn vrienden en familie die weten hoe lang jij aan de app hebt gewerkt bereid om jou te helpen. Een download is zo geregeld en dan zijn de eerste goede reviews realiteit. Vooral wanneer je start met een releaseparty kun je ertegenaan. De eerste zeven dagen zijn het belangrijkst …
Kortom: promotie begint met wie je zelf kent. Een enorme open deur, maar laat ik het nog maar eens noemen! 3 tips voor de promotie van apps.
2. Zorg dat je app te vinden is in de appstore
Ook handig om van tevoren over na te denken bij de promotie van apps: de inrichting van de appstore. Zorg dat je te vinden bent met de juiste en met slimme keywords. Jouw appbouwer kan je hier vast in adviseren. Zo niet, ter promotie van jouw app koppel ik je met plezier aan de app-professional in mijn netwerk.
3. Regel beoordelingen en reviews meteen
Promotie van apps – meteen richten op downloads, meteen regelen van beoordelingen en reviews. Het moet echt gebeuren wanneer je online staat. Als je al je vrienden en kennissen hebt gehad, wordt het tijd om andere manieren in te zetten. Promotie van apps gaat prima samen met free publicity. Een goed artikel op marketingwebsites en op vakmedia helpt ook prima.
4. Promoot je app op social media
Social media – zorg ervoor dat je bekend bent in het vakgebied waarin jij jouw app wilt promoten. Je kunt wellicht al een flinke LinkedIn-, Facebook-, Twitter- en/of andere socialmediaschare organiseren. Promotie van een app is dan een logisch gevolg in plaats van een eerste stap. Zet zodra de app er is social media in om mensen te laten weten dat je app er is.
Dan blijven er nog andere mogelijkheden over. Met Google Adwords, FacebookAds, en/of TwitterAds kun je ook promotie inrichten. Niet alléén, maar ter ondersteuning. Anders gaat het ten koste van je geloofwaardigheid.
Kortom: promotie van apps is hard werken. Niet alleen nadat ze er zijn, maar vooral van tevoren én net nadat ze online zijn gezet.
Boost je app met pr
Ben jij benieuwd wat goede pr kan doen voor jouw app? Kom in actie! In slechts 15 minuten weet jij welke stappen je moet nemen!
Maak een afspraak en ontdek de kracht van public relations.
In deze vlog vertel ik meer over de kracht van goede pr. Ben je benieuwd wat publiciteit voor jou kan doen? Plan een vrijblijvend, gratis 15-minutengesprek in en informeer naar de mogelijkheden.