Merken met een krachtige Xfactor: Hooghoudt

Merken met een krachtige Xfactor: Hooghoudt

‘’Oud merk, familiebedrijf, permanente focus op innovatie, zoeken naar nieuwe afzetgroepen, design, storytelling, het evenwicht tussen volume draaien en high end markten vinden, de P van prijs (-concurrentie), de P van plaats, met slechts vier flessen per bevriende slijter.’’

Dit zijn de woorden van de redacteur van Marketingfacts. Even een opsomming wat Hooghoudt een merk met een krachtige x-factor maakt. 

Passend persbericht en matchende media

Eerder dit jaar huurde het merk Hooghoudt mij in voor hun lancering van een aantal nieuwe jenevers. Wat er nodig was: een vertaling van het nieuws naar een passend persbericht en daarna de benadering van matchende media.


Gepassioneerd bedrijf met een fantastisch verhaal

Natuurlijk helpt met om te werken met een persbericht en mooie foto’s. Maar er gaat niets boven een gepassioneerd bedrijf met een fantastisch verhaal.

Martijn Keesmaat (Hooghoudt) vertelde aan Marketingtribune over het uitbrengen van de twee nieuwe jenevers. ‘De Aged16 is één van 7 vaten die na 7 jaar per ongeluk met nieuwe moutwijn is bijgevuld waarmee de teller weer op nul gezet werd. Het resultaat van deze actie is even origineel als smakelijk: De diepgang van een 23 jaar gelagerde vloeistof en tegelijk het karakter van een 16 jaar gelagerde spirit.’ 

Op WeesMeer is de laatste troef te lezen, wat het hele verhaal afmaakt: ‘’Er zijn(maar) 430 flessen uit het vat gekomen die de markt op gaan.’’ Oftewel: je zult snel moeten zijn wil je deze nog proeven. 


Met welke verhalen trek jij media-aandacht aan?

Al met al allemaal ingrediënten waarmee de x factor van dit bedrijf wordt verhoogd. Vraag jij je weleens af met welke verhalen jij media-aandacht kan aantrekken? Ik denk graag met je mee! Vul het contactformulier in of plan een call in!






 

Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!