29 november 2018 

Zonder website geen business – zorg dat dit niet ontbreekt op je zakelijke website

Zonder website geen business – zorg dat dit niet ontbreekt op je zakelijke website

Als ondernemer ontkom je er niet aan. Je hebt een goede zakelijke website nodig. Het is de basis van online business doen. En er zijn er maar weinig die alleen offline ermee wegkomen. Mensen gaan je toch googelen … en dan komt de website als eerste naar boven. Als die niet op orde is, gaan ze weg en komen ze nooit meer terug.

LET OP: Je komt als ondernemer niet meer weg met…

  • een zelfgebouwde html-site of een site die niet up-to-date is
  • plaatjes die niet laden
  • een site die te veel tijd vergt om te zien of lezen

Een paar tientjes

Ze zeggen dat het heel duur kan zijn zo’n site. Nou, dat is niet meer zo. Er is altijd iemand die de basis-WordPress-site kan bouwen. Maar dan ben je er nog lang niet. Dan moet je wél weten hoe het eruit moet zien. Ook hiervoor zijn oplossingen te vinden. Zo kwam ik laatst in gesprek met een bedrijf dat websites bouwt voor kleine ondernemers (zpp’ers en mkb’ers). En dat voor een vast maandbedrag van een paar tientjes. Geen rare intakes of opstartkosten. Gewoon kwaliteit voor een eerlijke prijs. Ze werken alleen met klanten die ze echt kennen, oftewel die ook blij worden van hun missie als webbouwers.

Meer bekendheid

En dan komen we meteen bij het belangrijkste van een website én van jouw bedrijf. En dat is: waarom doe je wat je doet? Wat is jouw missie? Wat is jouw visie? Wat zorgt ervoor dat je je bed uitkomt? En dat niet omdat je van een lekker ontbijt houdt (tenzij je een bakker bent of een cateringbedrijf hebt). Zet dat eens op papier.

Wat mijzelf drijft, is het volgende: ik zie heel veel mensen met een fantastisch bedrijf of een geweldig product, maar niemand kent ze. Vanwege een gebrek aan kennis van promotietechnieken. Maar nog vaker omdat ze bescheiden zijn. Moeite hebben om naar buiten te komen. En dat is zonde, want met meer bekendheid kunnen ze zoveel meer mensen helpen. De wereld zoveel beter maken. Vandaar dat ik ze help. Door uit te leggen hoe je wél bekender wordt en wat je zelf kunt doen. Maar ook door letterlijk promotie te doen. Een eerste opstap hiervoor kan zijn het bijwonen van mijn workshop Boost jouw sales met growthacking en pr.

Wat is jouw missie? En jouw website? Staat jouw missie ook daarop vermeld?

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen