28 juli 2022 
in podcast

'Zodra het op werken gaat lijken, moet je stoppen' - De Jennifer Delano Podcast Afl. 015 met Monique Hoogkamer

Monique Hoogkamer is eigenaar en oprichter van het bedrijf WeCallForYou. Monique houdt zich bezig met lead-generatie door middel van cold calling voor bedrijven in de duurzaamheid en tech. Ze is gestart als freelancer en uiteindelijk doorgegroeid tot een bedrijf met werknemers. Ook zij maakt wel eens gekke dingen mee in haar business.

“Zo zijn er bijvoorbeeld klanten die op maandag de offerte krijgen, op dinsdag aangeven dat de offerte akkoord is en denken dat je dan op woensdag al kunt beginnen. We hebben echter wel wat voorbereiding nodig,” zegt Hoogkamer. “We beginnen met een strategiesessie: wie is de klant, waar staat hij voor, welke normen en waarden hebben zij. Uiteindelijk komt er een investering uit voor de klant en de return on investment, zodat ze kunnen zien dat de investering het ook echt waard is. En als dat akkoord is, dan kunnen we de opdracht gaan plannen.”

Binnenshuis volgt er dan een briefing sessie om te kijken welke projectmanager past bij de opdracht. Dat kan iemand zijn die ervaring heeft in de industrie of branche van de klant. “Vervolgens komt ook de klant erbij en in een ontspannen sfeer gaan we dan de verdieping maken met de klant en de projectmanager samen.” De projectmanager gaat ook bellen voor de klant. En WeCallForYou is op die manier een verlengstuk van het bedrijf: mails gaan vanuit het e-mailadres van de klant, de projectmanager belt vanuit naam van het bedrijf. “Alles moet gewoon kloppen,” zegt Monique.

Wil je weten hoe Monique met haar klanten en personeel omgaat en wat zij geleerd heeft van werken in loondienst? Luister dan naar de Jennifer Delano podcast via jouw favoriete podcast app.




Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen