23 augustus 2017 
in bloggen

Gemiste kansen: you can be right or you can be rich

You can be right or you can be rich

Kent u ook van die mensen die het altijd beter weten? En het daarmee zichzelf zo moeilijk maken? Of kent u deze mensen niet? Ook prima. Tijdens een event jaren geleden legde iemand mij het begrip ”You can be right or you can be rich” uit. Het betekent letterlijk ”Je kunt gelijk hebben of rijk zijn”. Op dat moment vond ik dat ik over veel dingen gelijk had. Pas later realiseerde ik mij dat ik met dat gelijk willen hebben mezelf enorm in de weg zat. En mijn bedrijf geen plezier deed.

Gemiste kans

Enkele weken geleden startte ik een grote, landelijke actie voor een grote klant. Daarbij konden mensen als dagwinnaar een mooie prijs winnen. De kans hierop was 20 procent. Halverwege de week had ik al twee mensen kunnen feliciteren en toen kwam de volgende. Deze basisschooldocent gaf meteen tegengas. Hij wilde niet gefeliciteerd worden en mailde dat hij het ”niet eens was met de actievoorwaarden en daarom niet mee wilde doen”. Kortom: mierengeneuk dat hem een kans van 20 procent op een gloednieuwe auto kostte. Typisch gevalletje van ”you can be right or you can be rich”. Wanneer hij het echt niet eens was met de actievoorwaarden had hij er natuurlijk ook voor kunnen kiezen niet mee te doen. Maar hij deed wel mee, kreeg de kans en wilde toen gelijk hebben. Dat heeft hij en kijk wat het hem letterlijk heeft gekost.

Moraal van het verhaal: stop met gelijk krijgen. Stop met gelijk willen krijgen. Stop met dingen vinden van alles. Laat het los, zit uzelf niet zo in de weg. Af en toe niet gelijk hebben kan een mens rijk maken.

Bron: http://delanopr.nl/you-can-be-right-or-you-can-be-rich/

Rijk én gelijk? Zo kiest de media voor jou!

Ben jij klaar om te shinen met jouw expertise? In mijn online training Zo kiest de media voor jou leer je welke methodes voor directe publiciteit zorgen!

Je leert:

  • hoe je de juiste media kiest, zodat jouw ideale klant je moeiteloos vindt;
  • hoe je voor je eerste gratis mediapublicatie zorgt;
  • en hoe jij je bedrijf én jezelf uniek maakt en je daarmee onderscheidt van de concurrent!

Ben jij klaar om dé expert te worden in jouw vakgebied?

JA! Vertel me meer over Zo kiest de media voor jou!

In deze vlog vertel ik meer over de kracht van goede pr. Ben je benieuwd wat publiciteit voor jou kan doen? Plan een vrijblijvend, gratis 15-minutengesprek in en informeer naar de mogelijkheden. Ik help je graag!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen