Wat doet een PR bureau?

''Een beetje PR-bureau kent natuurlijk zijn media. Als PR-professional geloof ik in een goed verhaal. Want een goed verhaal verkoopt zich altijd. Bij dat goede verhaal vinden we de juiste media om dit aan te pitchen. En dát levert de juiste PR op.''

Jennifer Delano - PR-agent

wat doet een pr bureau

PR bureau

Marketingbureaus, PR- bureaus en communicatiebureaus lijken volgens mensen veel op elkaar. Het is voor velen niet duidelijk wat het verschil is en wat ze nu precies doen. Het antwoord op de vraag “wat doet een PR bureau?” is eigenlijk heel makkelijk. Een PR bureau doet er alles aan om alle relaties tussen jouw bedrijf, klanten en samenwerkingspartners waarmee jij te maken krijgt te optimaliseren en zo te houden. Alles wat een PR bureau doet is dus gericht op externe communicatie. Door deze communicatie worden bedrijven bekender, betrouwbaarder en geloofwaardiger. Doordat het aantal contactmomenten oploopt zullen mensen namelijk sneller voor jou als bedrijf kiezen.


Een PR bureau doet niet aan marketing of sales, het draait er niet om percentages verkopen en al helemaal niet over verkoopgaranties. Het belangrijkste wat een PR bureau doet is het creëren van public relations. Ik ben Jennifer Delano, de meest spraakmakende PR specialist van Nederland en ik krijg graag de kans om jou alles vertellen wat een PR bureau doet!

pr bureau

De betekenis van een PR bureau

De betekenis van een PR bureau hangt samen met de betekenis van public relations. Public relations is het bevorderen van het wederzijds begrip tussen een organisatie en haar doelgroep. Door bijvoorbeeld regelmatig in de media te komen creëer je een bepaalde kracht van je boodschap. Mensen herkennen je, waardoor je geloofwaardigheid en bereik wordt vergroot.

Met mijn succesvol PR bureau wil ik mensen en bedrijven een 100% publiciteit garantie geven. Door middel van mijn kennis en jarenlange ervaring kan ik dat veel voor mensen doen. De betekenis van mijn PR bureau is dan ook erg breed. Ik creëer niet alleen social media- aandacht maar ik creëer ook nieuws en bedenk PR-acties om tot nieuwswaardige verhalen te komen. Daarnaast schrijf ik blogs, boeken en geef ik workshops over verschillende onderwerpen met betrekking tot PR.

Ik wil met mijn werk de betekenis van een PR bureau verder laten gaan dan alleen het creëren van media-aandacht voor anderen. Daarom geef ik ook workshops aan andere ondernemers bij bijvoorbeeld Business Breakfast om ze zo te kunnen helpen met het creëren van gratis media publiciteit. Wil je meer weten over zo een workshop? Of heb je vragen of mijn PR bureau? Neem dan contact met mij op. Ik vertel je er graag alles over.

pr bureau betekenis

Wat is een PR bureau?

Als mensen horen van een PR bureau is de meest gestelde vraag “wat is een PR bureau?”. Deze vraag is heel kort en krachtig te beantwoorden. Het is een bureau dat zorgt voor goede media- aandacht en een doorlopende publiciteit. Een PR bureau kan ervoor zorgen dat mensen voor jou kiezen. Dit door je te onderscheiden van de concurrent en je geloofwaardigheid te verhogen. Één keer in de media is namelijk géén keer in de media. Door meer aandacht te creëren kan je naamsbekendheid worden vergroot en je branding worden versterkt. Dit is tenslotte het doel van mijn PR bureau en het team van vakmensen dat achter mij staat.


Ik wil met mijn brede kennis, passie en liefde voor PR jouw bedrijf in de spotlights laten komen en laten shinen. Door uit te leggen wat een PR bureau is hoop ik jou te overtuigen dat ik jou en het aantal klanten kan laten groeien, zodat jouw bedrijf een hoogtepunt bereikt waar het nog nooit geweest is.

wat doet een pr bureau

Een voorbeeld van wat een PR bureau doet

Een voorbeeld van wat een PR bureau doet is free publicity. Free publicity betekent letterlijk gratis publiciteit. Dit kunnen wij voor jou creëren door te reageren op oproepen van journalisten, op artikelen en interviews of het schrijven van persberichten. Met mijn kennis kan ik goed herkennen wat wel en niet relevant is en wat waardevol genoeg is om media-aandacht te krijgen.

Ik zou dan ook graag samen met jou willen kijken om een goede free publicity te ontwikkelen. Dit is niet alleen effectiever, maar ook veel goedkoper dan bijvoorbeeld een reclamecampagne. Voordat je in zee gaat met een PR bureau is het wel belangrijk dat je je eigen doelen goed voor ogen hebt. Zorg dat je weet wat je missie, visie en doelgroep is. Als je weet wat je wilt bereiken kunnen we samen naar dat doel werken en jou naar de publicitaire top brengen! Meer weten over de kosten? Bekijk de pagina hoeveel kost een PR bureau. 

Tijd om eens met elkaar te praten?

arrow_drop_up arrow_drop_down