26 februari 2015 
in pr

Hoe krijg ik mijn boek in de media? Zo hielp ik schrijver John Manschot aan publiciteit!

Hoe krijg ik mijn boek in de media? Zo hielp ik schrijver John Manschot aan publiciteit!

Hoe krijg ik mijn boek in de media? Een vraag die menig schrijver zichzelf stelt. Onlangs hielp ik schrijver John Manschot aan publiciteit voor zijn boek Effectief in cruciale gesprekken. Het resultaat: twee radio-interviews en veel online publicaties. In deze blog lees je hoe we dit voor elkaar kregen.

Als schrijver op de radio dankzij een succesvolle mediapitch

John Manschot is gespreksleider, onderhandelaar, trainer en gedragsveranderaar. Ook is hij schrijver. Hij schreef het boek Effectief in cruciale gesprekken over hoe mensen met elkaar zouden moeten/kunnen communiceren. Er gaat namelijk weleens wat mis in communicatie tussen mensen. Verschillende voorbeelden uit het hier en nu inspireerden hem.

Aanleiding voor het opzoeken van de pers was zijn debuut als schrijver. John legt uit: “Ik had het boek zelf willen lezen vroeger, maar toen was het er niet. Ik hoop dat het een bruikbare handleiding is.” Dankzij een succesvolle mediapitch sprak hij hierover in het Literat-uur (AmsterdamFM) en tijdens een interview op MKB Radio.

Luister/kijk Johns interview op de website van AmsterdamFM

Het verschil tussen dit boek en andere boeken in de media? Een professioneel opgesteld persbericht

Iedere uitgeverij heeft een bepaalde promotie-aanpak voor boeken. Ook werd er speciaal voor dit boek vanuit de uitgeverij een persbericht vervaardigd. Deze werd op een dure perssite geplaatst. Hier kwam helemaal niets uit. Dit persbericht leek meer op een reclametekst en voldeed niet aan de persberichtrichtlijnen.

Wat deed ik? Zelf ben ik helemaal opnieuw begonnen. Opnieuw gekeken wat de nieuwswaarde van het boek is en wat de link is met de zaken die nu spelen. Hiermee heb ik een nieuw persbericht geschreven en op de dag waarop John klaar zat voor interviews deze eruit gestuurd. En met resultaat!

boek in de media persbericht publiciteit voor je boek jennifer delano pr bureau pr-bureau free publicity hoe krijg je intervieuws als schrijver

Meer resultaten zien? Kijk dan ook op mijn Facebookpagina!

Wil je weten wat John van de media-aanpak vindt?

Lees zijn recommendation op LinkedIn:

boek in de media persbericht publicatie publiciteit voor boek PR pr-bureau John Manschot Jennifer Delano free publicity

Meer informatie over (het werk van) John Manschot: http://www.borgruit.nl/

Jouw boek in de publiciteit? Ik help je graag

Heb jij een boek geschreven en ben jij klaar voor een flinke pr-boost? Ik help je graag! Samen schrijven we het perfecte persbericht en zorgen we ervoor dat het bij de juiste mensen terechtkomt. Voor je het weet staan jij én je boek volop in de spotlights!

JA, ik wil gegarandeerd zichtbaar in de media met mijn boek!!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende freepublicityspecialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor pr. Schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken.
Reactie plaatsen