‘PR blijkt gewoon mijn grote liefde te zijn’

Ik was op 30 maart te gast in de wekelijkse podcastserie Doorzetters van Ruud Hendriks en Richard Bross. Aanleiding was de geslaagde publicatie van mijn boek Nee zeggen loont. Het was een zeer leuk en geslaagd gesprek, waarin allerlei onderwerpen aan bod kwamen.

Er werd in het begin ook gevraagd naar mijn jeugdjaren. Ik ben de eerste zeventien jaar van mijn leven namelijk heel ongelukkig geweest. Ik ben midden in mijn jeugd verhuisd naar een nieuwe woonplaats en ik paste daar gewoon niet. Het was een eiland. Ze spraken daar een of ander dialect en ik had een foute jas. Er waren allerlei redenen dat ik daar niet tussen paste. Ik ben doodongelukkig geweest.



Goede verhalen ontdekken

Ik vertelde in de podcast ook over mijn ondernemerschap. Ik ben op een gegeven moment gewoon gestart als ondernemer. Ik ben vervolgens allerlei dingen gaan doen en dan vallen bepaalde dingen af waarin ik minder goed was of die ik niet zo leuk vond. PR blijkt gewoon mijn grote liefde te zijn. Ik ben een paar keer van mijn naam gewisseld voordat ik bij de naam PRGoeroes uitkwam. Ik richt me op publiciteit, die je niet kunt inkopen, en daar moet ik heel goede verhalen voor ontdekken.

Ik heb ooit een klant, een golfleraar, gehad. Die zei dat hij meer diversiteit op de golfbaan wilde hebben. Toen stelde ik voor om ‘multicultureel golfen’ te introduceren. Dat vond hij een geweldig plan. Hij regelde allerlei BN’ers in pakjes met alle kleuren van de regenboog en ik nam de media voor mijn rekening. We hebben heel veel media gek gekregen om hiernaartoe te gaan. RTL Boulevard en Shownieuws kwamen allebei. Ik keek ’s avonds naar RTL Boulevard en bij dit item gebruikte Albert Verlinde letterlijk mijn tekst over ‘multicultureel golfen’. Dat vond ik geweldig. Ik heb Albert gesouffleerd. Dat was een lekkere!


Eigen nummer op MTV

Daarnaast heb ik ook ooit een cd gemaakt. Van één van de nummers, zelf geschreven, heb ik een video heb laten maken. Het is me gelukt om deze video op MTV te krijgen. Dat was ook een PR-hoogtepunt voor mij. Het nummer, Amsterdam, is daarna een underground-hit geworden. Hij heeft het superleuk gedaan, maar ik wacht nog steeds wel op mijn geld, zoals veel artiesten.

 

🎙️Bekijk of luister de aflevering van #Doorzetters via:

Spotify: https://spoti.fi/3lFtVRA

Apple Podcast: https://apple.co/3xxBZ9y

Google Podcast: http://bit.ly/3Y2Lucw

YouTube: http://bit.ly/3lU2eF7


Boek: Nee zeggen loont

Iedereen die voor opdrachtgevers werkt, kent ze: klanten voor wie je niet zou moeten willen werken. Omdat ze niet duidelijk zijn in wat ze willen, eindeloos blijven praten en het maar niet tot een opdracht komt, of omdat ze de facturen niet betalen.

In mijn boek 'Nee zeggen loont' beschrijf ik de zeven ergste soorten klanten. Met herkenbare verhalen uit de praktijk, en belangrijker nog: inclusief een duidelijk overzicht van de hoeveelheid tijd, energie en geld die jij kunt besparen door deze klanten (eerder) de deur te wijzen.

Mijn doel: jou leren deze klanten te herkennen, te voorkomen dat je voor hen aan de slag gaat, en zo snel mogelijk, op een professionele manier, uit je klantenbestand te verwijderen.

👉 Claim jouw kopie vandaag.


Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen