18 oktober 2019 
in pr

Misvatting over pr: je moet evenementen gaan organiseren

Misvatting over pr: je moet evenementen gaan organiseren

‘Ja, maar… moet ik dan evenementen gaan organiseren?’ Nee. Niet per se. Laten we het eens hebben over deze enorme misvatting over PR.

De reden van deze misvatting over pr: sommige evenementenbureaus noemen zich een pr-bureau (en omgekeerd)

Weer zo’n misverstand … en een hoop pr-bureaus maken het er niet makkelijker op. Want sommige evenementenbureaus noemen zichzelf een pr-bureau en omgekeerd. Oftewel: als je pr wilt doen, hoef je geen evenementen te organiseren. En ook andersom: ik ben een pr-agent en ik organiseer géén evenementen.

Ieder zijn expertise, zullen we maar zeggen. Sluit natuurlijk niet uit dat een mooi evenement heel nieuwswaardig kan zijn. Maar het organiseren van een event op zich is nog géén public relations. Public relations is het zorgen voor media-aandacht. Zorgen dat mensen jou zien als de expert die jij bent en dat ze jou bellen om een reactie op een bepaald actueel onderwerp.

Hoe zorg je dat de media voor jou kiest?

Wil jij weten hoe jij de media voor jou kan laten kiezen? Volg dan de online training Zo kiest de media voor jou. De link staat bij deze video. Zie ik je binnenkort ook in de media?

Psssst, volg je mijn YouTubekanaal al? Hier vind je regelmatig nieuwe blogs met snelle, praktische pr-tips en exclusieve kijkjes achter de schermen. 

Ontdek de kracht van goede PR en boost je bedrijf

Wil jij ook inzichten krijgen in wat jij kan doen om de media voor jou te laten kiezen? Ontdek hoe je sneller en gemakkelijker nieuwe klanten aantrekt met gratis publiciteit. 

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen