Wat is komkommertijd? Ontdek hier de betekenis (plus wat jij daar als ondernemer mee kunt)

Wat is komkommertijd? Ontdek hier de betekenis (plus wat jij daar als ondernemer mee kunt)

Er is heel wat gespeculeerd over waar de komkommertijd en bijbehorende betekenis vandaan komen. In het Belgisch werd komkommertijd eerder wel ‘plattebonentijd’ genoemd. Maar dat bleek niet meer zo hip, en toen kwam komkommertijd ook bij onze buren weer terug ‘in the picture’.

Het woord komkommertijd bestaat al eeuwen

Komkommertijd en de betekenis is al eeuwen daar. In 1792 werd de term al teruggevonden in de literatuur. Zelfs in het ‘vertaalwoordenboek’ dat een jaar later werd gemaakt, werd de betekenis van komkommertijd al uitgelegd als  ‘den tijd dat er niet(s) te doen valt.’ En dat is nog steeds het geval.

In komkommertijd kunnen zelfs de grootste non-onderwerpen scoren

Tijdens komkommertijd gebeurt er niet zoveel. Televisieprogramma’s zijn qua seizoen afgelopen. Sommige soaps zijn afgelopen, The Voice maakt zich op voor de volgende serie en hele redacties zijn op vakantie.  Qua krantenredacties is het ook zo. De vakantiegolf is allang begonnen en redacties zijn onderbevolkt. Ineens zijn kleine inbraken groot nieuws. Ik zag zelfs vorige week een hele voorpagina gewijd aan stinkende toiletten in de trein! Het gaat helemaal nergens over. De grootste non-onderwerpen kunnen nu zelfs scoren.

Maar kan de betekenis van komkommertijd zijn voor jouw bedrijf?

Dat het dé tijd is om met PR aan de slag te gaan. Redacties zitten te springen op kant en klare drama, goede foto’s, nieuwe dingen en actualiteit van enige vorm.
Inspiratie nodig? Ontdek dan hier mijn 57 sleutels voor jouw pr-succes.

Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen