In de krant: mensen in de rij voor de rommelmarkt
arrow_drop_up arrow_drop_down
7 oktober 2019 

In de krant: mensen in de rij voor de rommelmarkt

De jaarlijkse rommelmarkt vond weer plaats. De lokale kerk organiseert deze elk jaar. Wederom vroegen ze mij om mee te helpen met de publiciteit. Natuurlijk! Ik stuurde een persbericht naar de lokale media en dat werd door (online)kranten opgepakt. Dat was natuurlijk een mooi resultaat.

Laat ik even eerlijk zijn. De marketing stond natuurlijk als een huis. Deze rommelmarkt wordt al jaren georganiseerd op dezelfde locatie, op dezelfde eerste zaterdag van oktober. Er hing een grote banner aan de kerk, er hing er een aan de brug (leuk voor de langsrijdende automobilisten en fietsers) en er werd geflyerd. In het centrum heb ik een flinke stapel geflyerd. Dochter mee en een rondje flyers in de brievenbussen doen. Ik zei: ”Er moet er één in” en daar gingen twintig à dertig flyers als een hele stapel in één brievenbus … 😉

Het werd een van de succesvolste rommelmarkten in jaren. Op vrijdag stonden er mensen in de rij te wachten tot de deuren van de rommelmarkt open zouden gaan. Ook de tassenactie – waarbij men zaterdag tussen 14.00 en 15.00 uur een hele tas kon vullen voor een vast bedrag – zorgde dat er niet eerder zo weinig overbleef. Uiteraard waren er weer genoeg speelgoed en boeken voor diverse stichtingen, die de spullen verder zullen verspreiden. Zelf prijs ik mij rijk met wat kleding en speelgoed.

Heeft de publiciteit geholpen?
Jazeker. Er werden hierdoor veel meer spullen gebracht en daardoor waren er meer bezoekers (lees: kopers).

Organiseer je zelf een event, workshop of wil jij jouw verhaal doen aan kranten, radio of televisie?
Meld je aan voor mijn workshop en leer hoe je jouw verhaal nieuwswaardig maakt. Ontdek het hier: https://jenniferdelano.nl/zo-kiest-de-media-voor-jou/

 

 

 

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Cookies...ja, gebruiken we!