In de Awardwinnende Groeivoer Podcast- met boek Nee zeggen loont
Het was supergezellig om naar Utrecht te rijden om wat te vertellen over mijn managementboek over *&%klanten. Dit keer voor de podcast met groeivoer, oftewel: de Groeivoer Podcast. Of ik elke vraag meteen wilde meenemen in mijn antwoord. Makkelijk is anders, maar volgens mij is het goed gekomen.
Groeivoer Podcast
Een van de grootste zakelijke podcasts en met regelmaat heeft deze de focus: boeken. Dat is de Groeivoer Podcast. Hij bestaat al jaaaaren, liet al honderden auteurs aan het woord.
Met een nummer #1 boek was het mijn beurt om het woord te doen bij Groeivoer. De link is hier te vinden.
Groeivoer Podcast heeft als doel om elke week met een inspirerend en ondernemend verhaal online te komen. Het doel is om mensen verder te laten groeien in hun ondernemerschap en/of persoonlijke groei. Dat werd opgemerkt en in 2020 won Groeivoer de BNR Dutch Podcast Award voor de beste zakelijke podcast van Nederland.
Klanten waar je eigenlijk liever niet voor zou werken
Iedereen die freelancewerk verricht, is bekend met ze: klanten waar je eigenlijk liever niet voor zou werken. Dit kan te maken hebben met hun gebrek aan duidelijke eisen, eindeloos lange gesprekken zonder concreet resultaat, of zelfs betalingsproblemen.
Hoewel anekdotes over dit soort klanten vaak grappig zijn, valt er zakelijk gezien weinig te lachen. Het komt namelijk vaak voor dat ongeveer 55 procent van de kleine en middelgrote bedrijven te maken krijgt met frauduleuze praktijken, en talloze zelfstandige professionals zijn al voor duizenden, zo niet tienduizenden euro's, het schip ingegaan. Het vermijden van dergelijke situaties is van cruciaal belang voor het succes van je onderneming.
Ook in de GroeiVoer Podcast deelde ik herkenbare praktijkvoorbeelden en, nog belangrijker, vertelde over de hoeveelheid tijd, energie en geld die bespaard kunnen worden door deze klanten af te wijzen of eerder los te laten.
Mijn doel is om je te leren deze veeleisende klanten te identificeren, te voorkomen dat je met hen in zee gaat, en hen op een professionele manier uit je klantenbestand te verwijderen. Zo kun je je kostbare tijd en energie richten op klanten die oprecht waarderen wat je doet en waarvoor je met enthousiasme aan de slag gaat, terwijl je tegelijkertijd je inkomsten veiligstelt. Het boek lezen kan hier: https://www.neezeggenloont.nl