''Ik weet nu hoe ik in de bladen moet komen'' - Zo Kiest De Media Voor Jou Aug '19
arrow_drop_up arrow_drop_down
5 september 2019 

''Ik weet nu hoe ik in de bladen moet komen'' - Zo Kiest De Media Voor Jou Aug '19

Het was weer geweldig om met een leuke groep ondernemers aan de slag te gaan. Van alles kwam voorbij: Wat is pr nu eigenlijk? En wat heeft marketing en communicatie hiermee te maken? Verschillende magazines en kranten kwamen op tafel en we zagen diverse kansen om de ondernemers die er waren erin te laten komen. Een van hen kwam tot de conclusie dat hij zich toch echt wilde richten op het spreken. Een andere ondernemer wil nu echt doorpakken met haar plannen om een boek te schrijven en daarmee haar expertrol te claimen. Maar vooral wist een van de ondernemers waarom haar persberichten niet werden gepubliceerd. Vanaf nu zien zij meer publicitaire kansen dan eerst.

Ook weten ze nu wat pr allemaal oplevert. Hier zes redenen op een rij!

Leuk voor je collega’ s (intern)
Wat is er leuker dan trots zijn op het bedrijf waar je voor werkt? Een publicatie in de krant zorgt dat collega’s deze mee naar huis kunnen nemen en zeggen: “Hé, daar werk ik.” Iedereen zoekt bevestiging en een publicatie kan zo’n bevestiging zijn voor collega’s of andere mensen met wie je werkt.

Leuk voor de huidige klanten (extern)
Zelf vind ik het heel erg leuk om iemand in een krant aan te wijzen en te zeggen dat ik deze vrouw/man ken/inhuur. Hij of zij staat in de krant, dan moet deze ondernemer wel erg goed zijn in wat diegene doet. Huidige klanten zullen bevestiging voelen voor de keuze voor jou, of opnieuw bellen voor meer uren/werk of nieuwe producten.

Meer klanten (sales)
Elke keer als DelanoPR in de bladen staat, mailen er diverse mensen die we nog nooit eerder hebben ontmoet. Graag willen ze weten of we wat we eerder hebben gedaan voor een andere klant, nu voor hen kunnen betekenen. Natuurlijk kunnen we dat. En wat ongelofelijk prettig dat dit contact ontstaat door ons werk ook voor onszelf te doen. Wat is er leuker dan iemand die belt en zegt: “Ik zag je in de krant staan en dacht, jou zoek ik!”

Meer zichtbaarheid (branding)
Als bedrijf of personality heb je (als het goed is) een visie en missie voor en op je werk. DelanoPR formuleerde een missie en visie. Nu is het heel leuk wanneer jij een missie hebt, maar als niemand dat weet:
– haal je jouw doel niet en
– weet niemand hoe ambitieus jij bent en wat jouw plannen zijn.

Met publiciteit zorg je voor zichtbaarheid van je bedrijf, de naam, de doelstellingen en de missie en visie. Een fantastische kans om je branding te verstevigen.

Erkenning voor jou of jouw bedrijf (branding)
Zojuist heb je een topklant geholpen door innovatief bezig te zijn. Wat leuk zeg! Alleen, wie weet dat? Door aan pr te doen, kun je zorgen dat jij laat zien wat jij hebt kunnen betekenen. Een publicatie zorgt voor erkenning van jouw werk. Daarnaast is het leuk dat jouw huidige klanten, jouw potentiële klanten en jouw samenwerkingspartners het ook zien!

Meer naamsbekendheid (marketing)
Deed hoe-heet-ze-ook-alweer niet wat jij zoekt? Hoe vaak hoor je deze zin wel niet in verschillende vormen? Toch wel handig dat door een publicatie je naam voorbijkomt en een ‘o ja’ kan veranderen in ‘maandag even bellen’.

Een aantal reacties na afloop van de workshop:

Henny Aben: “Ik heb nu het inzicht hoe ik in bladen kan komen. Jennifer Delano zie ik als een authentieke mediagoeroe.”

Yvonne Korver: “Eindelijk heb ik inzicht in wat ik kan schrijven als eerste persbericht en weet ik vervolgstappen/ideeën voor de toekomst.”

Esther van Beek: “Deze workshop leverde mij een paar eyeopeners op om in de media te komen. Een overzicht over publicitaire mogelijkheden.”

Edwin Muis: “Inspiratie, kant-en-klare actiepunten, nieuwe inzichten. Het is tijd om een planning van persmomenten op te stellen.”

Arjan Griffioen: “Nieuwe ideeën om aan haakjes te komen die voor publiciteit zorgen.”

Sam Pitzalis: “Met deze workshop heb ik een lijst van tientallen actiepunten. Ik ga ermee aan de slag en ook met Jennifer Delano’s programma.”

Monica Daniël: “Jennifer Delano is een vlotte dame met vakkundig inzicht.”

Ilona Visker: “Het is mij nu duidelijk: ik ga mij focussen op lokale media en mij niet meer lekker laten maken door de grootte van de landelijke media.”

Wil jij ook inzichten krijgen in wat jij kan doen om de media voor jou te laten kiezen?

Klik hier om je aan te melden: https://jenniferdelano.nl/zo-kiest-de-media-voor-jou/ 

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Cookies...ja, gebruiken we!