Hoe wil jij worden herinnerd? Via deze site kun je zien hoe ze jou zien
Vroeger wisten alle mensen die je kenden wie jij was. Dat is met (social) media wel anders. Vooral als je je bedrijf wilt laten zien, heb je geen keuze. Je zult jezelf naar buiten moeten brengen en laten zien wie je bent en wat je doet/jullie doen. Eerst was het belangrijk dat alles er via Google netjes uitzag, maar via deze site kun je terug. Héél ver terug. #oei
Interviews zakken niet meer weg …
In deze actieve tijd van social media posts, online nieuwsplatforms en andere media zoals magazines, tv en radio, is het een uitdaging om jezelf goed te laten zien. Vroeger zakte een slecht interview weleens weg, of die ene foto die je liever nooit meer ziet. Dat wordt steeds moeilijker. Via https://www.delpher.nl/ kun je nu ver teruggaan in allerlei interviews in magazines (die je al was vergeten), kranten en meer. Het is heel interessant om jezelf en jouw bedrijf eens op te zoeken.
Hoe wil jij worden herinnerd?
Om jezelf als ondernemer bewust vorm te geven voor de geschiedenis, is het handig om antwoorden te hebben op enkele kernvragen:
- Wat zijn je kernwaarden? – Wat wil je dat mensen associëren met jouw naam en bedrijf? Waarden zoals integriteit, innovatie, duurzaamheid, klantgerichtheid, of iets totaal anders?
- Hoe communiceer je met de wereld? – Elk interview, elke post op social media en elk persbericht draagt bij aan jouw verhaal. Wees consistent en authentiek in je boodschap. Als je nog niets communiceert of de media vergeten bent en klaar bent voor verandering -> contacteer mij hier!
- Wat wil je achterlaten? – Denk aan de impact die je wilt maken. Dit kan gaan over bedrijfsresultaten, maar ook over de invloed die je hebt op je werknemers, de samenleving, of de branche waarin je opereert.
De media kan een krachtig middel zijn om jouw verhaal te verspreiden, maar ook een bron van misverstanden. Tenzij jij er actief mee aan de slag gaat natuurlijk. Dan bepaal jij welke verhalen naar buiten gaan en wat er wordt gepubliceerd. Jij bepaalt welke foto’s je meestuurt, wat je aantrekt, enzovoort. En dat bepaalt uiteindelijk wat er via websites zoals https://www.delpher.nl/ te vinden is over jou, jouw bedrijf, jouw visie, jouw missie en de successen die je hebt behaald.
Tijd om jezelf in de media te laten zien zoals jij het wilt en jouw verhaal te delen? Dit is hoe wij het aanpakken.