arrow_drop_up arrow_drop_down
20 februari 2020 

Hoe pak je online of offline pr op?

Een vraag die voorbijkwam tijdens de laatste workshop die ik gaf: hartstikke leuk allemaal, die online of offline pr, maar hoe pak je dat nu op?

Stap 1: Allereerst is het van belang om jouw klant te kennen.
Kennen door te weten of dit mannen of vrouwen zijn. Of dit werknemers of ondernemers zijn. Door te weten welke hobby’s jouw klant heeft, waar hij woont en hoe oud hij is. Je hoeft niet alles te weten, maar hoe meer kennis je hebt, hoe beter jij jouw online of offline pr-aanpak kan inrichten.

Stap 2: Waar is deze klant te vinden?
Wat leest deze klant? Vakbladen of nieuwsmedia? Of allebei? En welke nieuwsmedia zijn interessant voor hem? Hoe beter je dit weet, hoe scherper jouw ‘hitlist’ is voor de media waar jij je op wilt richten. Liefst is dit een lijst van vijf tot maximaal twintig media.

Stap 3: Media-aandacht genereren in de door jou gewenste media.
Nu weet je wie jouw klant is en waar je hem kan vinden. Dan is het tijd om offline of online media-aandacht te genereren. Aan de pr! En daarvoor zijn meerdere manieren: zet iemand aan het werk. Vul hier het formulier in voor meer informatie (https://delanopr.nl/contact/). Of ontdek wat je kan doen om jouw bedrijf of jouw verhaal nieuwswaardig te maken door deze workshop te volgen: https://jenniferdelano.nl/zo-kiest-de-media-voor-jou/.

Nog vragen?

Stel ze hieronder, dan beantwoord ik ze!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende freepublicityspecialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor pr. Schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken.
Reactie plaatsen

Cookies...ja, gebruiken we!