04 november 2021 

Hoe mijn bliksemstage over free publicity de krant en de radio haalde

Hoe mijn bliksemstage over free publicity de krant en de radio haalde

Voor de leerlingen van groep 8 van basisschool de Klippeholm in de Haarlemmermeer verzorgde ik een bliksemstage over free publicity. Ik was door JINC gevraagd om de kinderen actief kennis te laten maken met mijn werk als publiciteitsspecialist en volgens mij is dat – met een halve pagina in de lokale krant én aandacht van de radio – goed gelukt. In het artikel hieronder lees je hoe het ging.

Jennifer Delano verzorgt bliksemstage over free publicity op basisschool Klippeholm

Om te ontdekken welke toekomstmogelijkheden kinderen hebben, zoekt JINC altijd ondernemers die bliksemstages kunnen geven. “Met het aanbieden van bliksemstages hopen we kinderen te kunnen informeren over welke mogelijkheden er zijn voor beroepen en vervolgopleidingen. Kinderen moet al heel jong keuzes maken, terwijl ze nog geen idee hebben wat er mogelijk is,” zegt Rosa Swart van JINC.

Eigenaar Jennifer Delano van DelanoPR is gepassioneerd over free publicity. Samen met haar team verzorgt ze pr-strategieën voor organisaties. Jennifer ging direct akkoord toen JINC haar vroeg een bliksemstage te geven bij basisschool de Klippeholm in de Haarlemmermeer. “Ik ben echt heel enthousiast over mijn vak en het is leuk om jonge kinderen daarover iets te mogen uitleggen.”

Lessen over het PR-vak

Delano gaf meerdere lessen zodat ze alle kinderen uit groep 8 kon bereiken. Jennifer gaf informatie over het PR-vak. Om het echt goed te begrijpen, gingen de leerlingen aan de slag met een eigen opdracht. “Doen is de beste manier om het begrijpen wat het vak inhoudt. Ik vond het superleuk om te zien hoe nieuwsgierig de kinderen waren en hoe voortvarend ze te werk gingen,” zegt de free publicity specialiste.

Tekst loopt door onder de afbeelding.

Jennifer Delano verzorgt bliksemstage over free publicity op basisschool Klippeholm

Over de bliksemstage

Samen met vijfhonderd partners in het onderwijs en het bedrijfsleven helpt JINC jongeren op weg naar werk. De landelijke organisatie bereikt hiermee zo’n vijfenzestig duizend jongeren per jaar. De bliksemstage is een van de mogelijkheden die JINC inzet.

Leerlingen van het primair onderwijs, het vmbo en praktijkonderwijs bezoeken tijdens zo’n bliksemstage een bedrijf op locatie. De leerlingen mogen dan rondkijken en echt meewerken. Zo ontdekken ze welke beroepen er bestaan, wat voor werk ze dan gaan doen en wat ze wel of niet leuk vinden.

Sinds corona vinden de bliksemstages plaats in de klaslokalen. Voor het voortgezet onderwijs worden de stages wel weer op locatie georganiseerd. Vanaf na de kerstvakantie zullen ook kinderen uit het basisonderwijs weer op locatie de bliksemstages volgen.

Jennifer Delano verzorgt bliksemstage over free publicity op basisschool Klippeholm DelanoPR PR bureau pr-expert freepublicityexpert

Met jouw spreekklus in de media? Ik help je graag!

Met deze spreekklus haalde ik de lokale krant (halve pagina) en de lokale radio. Wil jij met jouw spreekklus de media in? Neem dan contact met me op. Samen schrijven we het perfecte persbericht en zorgen we ervoor dat het bij de juiste mensen terechtkomt.

Ja, ik wil de media in met mijn expertise! 

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen