17 juni 2014 

Hoe verpest je een Foursquare campagne in Nederland? Nou, op deze 4 manieren!

Hoe verpest je een Foursquare campagne in Nederland? 

Hoe verpest je een Foursquare campagne in Nederland? Hier 4 manieren hoe je dat doet. 

Recentelijk was ik in Vianen bij een niet nader te noemen hotel. Na het inchecken op Foursquare zag ik dat er een special was. Ik natuurlijk helemaal blij. Wat zou het zijn? Een gratis drankje, gratis voorgerecht, of iets anders? En toen ging het helemaal mis..

Foursquare Nederland fout 1: na openen was het niet duidelijk wat de special was

”De special” opende zich. Het was nog niet helemaal duidelijk wat het was, want om de ”prijs” te krijgen moest ik gaan e-mailen.

Foursquare Nederland fout 2: eerst moet je een extra actie ondernemen om iets te krijgen

Het was al vriendelijk dat ik aan het inchecken was op Foursquare en het zo met mijn hele netwerk deelde. Dan héb je een special, dan is het niet duidelijk wat het is.. en dan vragen ze je een extra actie te ondernemen voordat je iets krijgt! Fouter dan fout natuurlijk. Ik moest gaan e-mailen. Ik zat er toch en werd nu echt nieuwsgierig. Dus ik e-mail braaf. Krijg ik niets ter plekke terug…

Foursquare Nederland fout 3: na de extra actie gebeurt er niets!

Ik verwachtte een lekker drankje ofzo, maar eindigde met een gestuurde mail en helemaal niets. Uiteraard had het personeel nog nooit van Foursquare of de actie gehoord, dus daar kreeg ik ook geen duidelijkheid van. Na drie dagen kreeg ik een e-mail terug:

Beste Jennifer,

Hartelijk dank voor het inchecken met Foursquare. Hierbij stuur ik u graag uw persoonlijke actiecode toe waarmee u € 5 ValkLoyal saldo kunt verzilveren. U kunt deze activeren via www.valkexclusief.nl/foursquare
De actiecode die u kunt activeren is: 4SQQ114

Wist u dat u na een boeking geplaatst te hebben via ValkLoyal met uw ValkAccount, u direct na uw verblijf weer korting ontvangt. Dit tegoed is 3 jaar geldig en kunt u verzilveren bij een volgende boeking of dat u kunt opsparen totdat u over een hoger tegoed beschikt. 

Naast ValkLoyal saldo ontvangt u door te boeken met uw ValkAccount meer voordelen die het ValkLoyal programma met zich meebrengen, zoals een gratis welkomstdrankje bij aankomst in het hotel, een kamer upgrade en eventueel een lazy Sunday checkout (dit is op basis van beschikbaarheid in het hotel en niet van toepassing op suites).


De Foursquare code, welke u ontvangen heeft door uw checkin bij een van de Valk Exclusief hotels, is éénmalig geldig gedurende het voorjaar. U kunt de code activeren tot 1 juni 2014 en verzilveren bij een boeking tot 1 juli 2014. Vanaf de zomer (juni, juli, augustus) zal Valk Exclusief weer een nieuwe Foursquare special lanceren!

Heeft u verder nog vragen, dan kunt u ons bereiken via info@valkloyal.nl. Wij hopen u spoedig te mogen verwelkomen in een van de Valk Exclusief hotels,http://www.valkexclusief.nl

Met vriendelijke en gastvrije groet,

Job
 —

Foursquare Nederland fout 4: ik kan niets met mijn special

En toen was mijn geduld over. Na mijn incheck, mijn e-mail, het wachten en het lezen van mijn zogenaamde prijs was ik teleurgesteld. Wat moet ik met ValkAccounttegoed? En wat is dat? Wat heb ik eraan? En wat heb ik aan 5 euro die ik niet ga besteden?

Mijn tips voor jouw Foursquare special

  • Maak iets wat ter plekke kan worden gebruikt
  • Doe iets begrijpbaars
  • Doe iets ludieks en simpels

Prikkel iemand om meer te kopen in plaats van wat anders. Ik had sneller nog een lunch bij een eventueel drankje gekocht dan dat ik bij een meeting meteen een hotel boek.

Wat heb jij met Foursquare? En wat heb jij al meegemaakt met specials?

Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen