Eén van de lampen deed het niet – maakt dat nu echt uit?

In een wereld waar zichtbaarheid cruciaal is, kan één ontbrekend element een groot verschil maken.

Het begint weer donkerder te worden ’s avonds. Eerst leek het wel mee te vallen, maar nu is het toch vrij snel donker na etenstijd. Ook als ik hardloop. Dat doe ik in het bos, maar ook regelmatig op de atletiekbaan. Afgelopen week was een van de lampen stuk. Of we kregen de juiste knop niet gevonden. Maar hoe dan ook: een van de zoveel lampen van de baan deed het niet. Nu denk je: is dat nu zo erg dan? Het antwoord: ja, je ziet 50 meter lang niet zoveel meer. Dat is toch een achtste van de hele ronde. Die wil je zien!

Zo werkt het eigenlijk ook een beetje met jouw zichtbaarheid. Je kunt een hoop voor elkaar hebben. Bijvoorbeeld: jouw website staat goed, jouw LinkedIn werkt voor je, er lopen campagnes en er komen genoeg klanten binnen. Maar je vergeet de publiciteit voor jouw bedrijf te regelen. Is dat nu zo erg? Zodra een concurrent voorbijkomt, is dat zo erg dat je een stuk marktaandeel kunt verliezen. Of dat je jouw kans om dé expert te zijn op jouw gebied kwijtraakt. Is dat zo erg dan? Het antwoord: ja, dat is doodzonde.

Als je wilt winnen, moet je op alle borden spelen. Niet alleen op de sales- en marketingborden, maar ook op het PR-bord

Ik spreek ze regelmatig. Mensen die zeggen dat alles goed gaat ‘want ze hebben een marketeer’ of ‘genoeg klanten’. Vaak Google ik het bedrijf dan en zie na hun website en hun LinkedIn-bedrijf al snel links naar allemaal algemene sites of zelfs de concurrent voorbij komen. Iets wat binnen 3 tot 6 maanden opgelost is en allemaal kan worden vervangen door interviews en artikelen over het bedrijf. Goede free publicity maakt Googlen een stuk leuker. En daarmee jou relevanter, zichtbaarder en geloofwaardiger voor jouw (potentiële) klanten en partners.

Is er bij jou ook een lamp uit op de baan? En herken je dat dat niet handig is? Contacteer mij HIER om dat op te lossen.