09 december 2019 

Een publicatie! Wat nu? 5 tips voor extra zichtbaarheid na een publicatie

Een publicatie! Wat nu? 5 tips voor extra zichtbaarheid na een publicatie

Een publicatie! Maar… wat nu? Met deze 5 tips haal jij het meest uit jouw publicatie!

5 tips voor extra zichtbaarheid na een publicatie

Yes, een publicatie! Nu is het tijd om echt je zichtbaarheid te vergroten. Hier een aantal stappen die je kunt (eigenlijk móet) zetten wanneer je een publicatie hebt binnengehaald.

1. Doe een vreugdedansje

Of doe wat anders. Maar wees blij met je publicatie. Veel mensen willen ze, niet iedereen krijgt het voor elkaar!

2. Maak een goede afbeelding van de publicatie

Maak een mooie foto van de krant of een screengrab of printscreen van je online publicatie. Als het een lang verhaal is, maak dan meerdere afbeeldingen.

3. Deel de afbeeldingen op social media

Het mooiste is natuurlijk dat je mensen van te voren op social media hebt laten weten dat je zou worden geïnterviewd. Maar met de afbeeldingen van de publicatie heb je natuurlijk ook een mooie socialmediapost in handen.

4. Zet de publicatie op jouw website

Mooi, die publicatie! En nu zorgen dat daarmee ook jouw geloofwaardigheid groeit. Dat doe je door onder andere publicaties op jouw website te zetten. Schrijf een blog over jouw publicatie. Zet het logo van de krant of het platform op de homepage van jouw website.

Een voorbeeld uit de praktijk: Chefs4Care werd geïnterviewd door BNR Nieuwsradio. Zo deelden ze de uitzending op hun website.

5. Laat het zien

Heb je een kantoor? Hang de publicatie op het prikbord. Als hij echt mooi is: lijst hem in. Of stop hem in ieder geval in een map zodat je hem makkelijk kan terugvinden.

Tot dusver mijn tips. Heb jij er nog meer? Deel ze hieronder!

Benieuwd hoe de media ook voor jou kiest?

Wil jij ook inzichten krijgen in wat jij kan doen om ervoor te zorgen dat er over jouw bedrijf gepubliceerd wordt/ervoor te zorgen dat jouw bedrijf in het nieuws komt? Lees hoe je sneller en gemakkelijker nieuwe klanten aantrekt!

JA, ik wil een bekendheid worden met mijn business!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen