17 september 2019 

6 redenen om vandaag aan de slag te gaan met jouw promotie!

6 redenen om vandaag aan de slag te gaan met jouw promotie!

Met publiciteit zorg je voor zichtbaarheid van je bedrijf, de naam, de doelstellingen en de missie en visie. Een fantastische kans om je branding te verstevigen. Maar wat zijn de zes redenen om vandaag aan de slag te gaan met jouw promotie?

Reden 1 – Leuk voor je collega’ s (intern)

Wat is er leuker dan trots zijn op het bedrijf waar je voor werkt? Een publicatie in de krant zorgt dat collega’s deze mee naar huis kunnen nemen en zeggen: “Hé, daar werk ik.” Iedereen zoekt bevestiging en een publicatie kan zo’n bevestiging zijn voor collega’s of andere mensen met wie je werkt.

Reden 2 – Leuk voor de huidige klanten (extern)

Zelf vind ik het heel erg leuk om iemand in een krant aan te wijzen en te zeggen dat ik deze vrouw/man ken/inhuur. Hij of zij staat in de krant, dan moet deze ondernemer wel erg goed zijn in wat diegene doet. Huidige klanten zullen bevestiging voelen voor de keuze voor jou, of opnieuw bellen voor meer uren/werk of nieuwe producten.

Reden 3 – Meer klanten (sales)

Elke keer als DelanoPR in de bladen staat, mailen er diverse mensen die we nog nooit eerder hebben ontmoet. Graag willen ze weten of we wat we eerder hebben gedaan voor een andere klant, nu voor hen kunnen betekenen. Natuurlijk kunnen we dat. En wat ongelofelijk prettig dat dit contact ontstaat door ons werk ook voor onszelf te doen. Wat is er leuker dan iemand die belt en zegt: “Ik zag je in de krant staan en dacht, jou zoek ik!”

Reden 4 – Meer zichtbaarheid (branding)

Als bedrijf of personality heb je (als het goed is) een visie en missie voor en op je werk. Mijn pr-bureau DelanoPR formuleerde een missie én visie. Nu is het heel leuk wanneer jij een missie hebt, maar als niemand dat weet:

  • haal je jouw doel niet en
  • weet niemand hoe ambitieus jij bent en wat jouw plannen zijn.

Reden 5 – Erkenning voor jou of jouw bedrijf (branding)

Zojuist heb je een topklant geholpen door innovatief bezig te zijn. Wat leuk zeg! Alleen, wie weet dat? Door aan pr te doen, kun je zorgen dat jij laat zien wat jij hebt kunnen betekenen. Een publicatie zorgt voor erkenning van jouw werk. Daarnaast is het leuk dat jouw huidige klanten, jouw potentiële klanten en jouw samenwerkingspartners het ook zien!

Reden 6 – Meer naamsbekendheid (marketing)

Deed hoe-heet-ze-ook-alweer niet wat jij zoekt? Hoe vaak hoor je deze zin wel niet in verschillende vormen? Toch wel handig dat door een publicatie je naam voorbijkomt en een ‘o ja’ kan veranderen in ‘maandag even bellen’.

Welke reden maakt dat jij aan de slag wil gaan met jouw promotie?

Wil jij ook inzichten krijgen in wat jij kan doen om de media voor jou te laten kiezen? Kijk dan eens naar mijn online training Zo kiest de media voor jou!

In 90 minuten leer je:

  • hoe je de aandacht van de media trekt;
  • waarmee jij je onderscheidt van de concurrent;

  • hoe journalisten selecteren op nieuws;
  • en hoe je voor je eerste gratis mediapublicatie zorgt!

Voor slechts een paar tientjes til jij je business naar the next level!

Ben jij klaar om door te pakken en echt te gaan shinen met jouw bedrijf?

JA, ik ben klaar voor deze kennis!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende freepublicityspecialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor pr. Schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken.
Reactie plaatsen