Communicatiebureau insteek of jouw insteek: wat is het verschil? Stel jezelf altijd de volgende vragen
Communicatiebureau insteek of jouw insteek. Wat is het verschil? Een event van Spieren voor Spieren als voorbeeld.
Meer donaties voor Spieren voor Spieren door deze unieke insteek
De laatste maand ben ik vrijwillig aan de slag gegaan voor twee events georganiseerd voor Spieren voor Spieren.
Ik kreeg voor één event een carte blanche. Als communicatiebureau mocht ik met een unieke insteek komen die de aantal bezoekers en daarmee donaties omhoog zou halen. Voor het andere event kreeg ik een ‘persbericht’ opgestuurd. De vraag was ‘of ik er even naar wilde kijken’. Dat heb ik geweten. Het persbericht stond vol met een advertentietekst en wat uniek was kwam er niet uitgerold. Zonde! Dat werd schrijven en vooral heel veel schrappen.
Event organiseren? Stel jezelf vooraf altijd de volgende vragen
Voordat je een event gaat organiseren, is het tijd om vragen te gaan stellen:
- Is het event groter dan andere events?
- Is het gericht op een specifieke doelgroep en daardoor uniek?
- Komen er BN’ers?
- Is het op een unieke plaats?
- Gaan mensen iets doen wat ze normaal niet doen?
- Levert het bijzonder beeldmateriaal op?
- Is het een recordpoging?
- Is het op deze manier nog niet eerder gedaan?
Pas wanneer jij iets anders doet dan de rest kun je een interesse wekken. Zowel van je klanten, maar ook van de media. Daar hoef je geen communicatiebureau voor te hebben.
Mijn vraag: wat maakt jou uniek?
Hulp bij de promotie van jouw event?
Wil je hulp bij het organiseren en promoten van jouw event? Ik help je graag. Plan een gratis 15-minutengesprek en informeer naar de mogelijkheden.