12 juni 2014 

Wat is acquisitie? Betekenis en uitleg

Wat is acquisitie? Betekenis en uitleg

Wat is acquisitie? Ik leg het uit!

Wat is acquisitie?

Met acquisitie bedoelen we vaak het verwerven van klanten voor je dienst of product. Dit kun je zelf doen, maar ook uitbesteden aan anderen.

Maar er zijn nog meer vormen van acquisitie. Zo zijn er producenten die graag bepaalde producten erbij willen hebben of over willen nemen. Zij doen dan eerst acquisitie om te kijken waar de markt zit, waar de behoefte van consumenten ligt en wie interesse kunnen hebben de producten te kopen. Als de producten in hun portfolio passen, gaan ze daarna over tot inkoop of overname. 

Met je product of dienst de hort op

Acquisitie betekent dat je actiematig aan de slag gaat om te kijken waar de interesse in je product of dienst ligt en gaat vaak gepaard met sales. Oftewel: de hort op met je product. Actie dus!

Wil je meer weten over dit onderwerp? Bekijk dan ook deze vlog:

Doe jij aan acquisitie? Hoe bevalt dat? Wat is jouw grootste struikelblok, of heb jij juist een hele goede tip? Deel het onder deze blog! 

Je las een artikel van Jennifer Delano, freepublicityspecialist en pr-expert

Benieuwd wat free publicity kan doen voor jouw bedrijf? Start met opvallen!

Over de schrijver
Jennifer Delano is de meest spraakmakende free publicity-specialist van Nederland. Met een enthousiast team vakmensen achter zich adviseert ze vanuit een grote expertise en passie voor PR. Jennifer schrijft, spreekt, geeft workshops en leert elke dag nieuwe dingen om free publicity aan te trekken. Haar missie is om in de aankomende drie jaar een miljard euro aan free publicity te genereren voor innovatie.
Reactie plaatsen